تور شاد داخلی

آژانس مهراندیشان

تور شاد داخلی

آژانس مهراندیشان

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رفتینگ چیست؟

تور رفتینگ ارمند رود

رفتینگ چیست؟

رفتینگ همان قایقرانی بر موج های سفید یا به عبارتی موج های خروشان رودخانه است که در سراسر دنیا به عنوان رشته ورزشی و یک تفریح مهیج به حساب می آید.برای انجام این فعالیت به عنوان تفریح نیاز به قوای بدنی خیلی خاصی ندارد و یک نیروی معمولی کافیست چرا که کار گروهیست و رودخانه نیز به کمک شما می آید.گاه پارو میزنید گاه دست از پارو زدن میکشید و تلاطم موج ها شما را پیش میراند.
می توانید به آوای دلنشین پرندگان اطراف رودخانه و صدای خروشان موج گوش بسپارید و لذت ببرید.
شما با چند آموزش اولیه ساده می توانید در تورهای رفتینگ شرکت کنید و یک روز مهیج را در خاطرتان ثبت کنید.

تور رفتینگ

تجهیزات مورد نیاز رفتینگ:
برای انجام این فعالیت نیاز به یک قایق بادی 4 ،6 یا 12 نفره ، یک پارو به ازای هر نفر و یک جلیقه نجات ، یک کلاه ایمنی است.تعداد نفرات هر قایق با توجه به میزان خروشانی آن رودخانه است در رودخانه های خروشان تعداد نفرات هر قایق 4 نفر است و در رودخانه های آرام تر 6 تا 12 نفر متغیر است.در هر قایق یک نفر به عنوان راهنما حضور می یابد،وظیفه اصلی راهنما حفظ امنیت مسافران است ، همچنین او با توجه به اینکه رودخانه را به خوبی می شناسد می تواند بهترین مسیر و پر جاذبه ترین مسیر را برای حرکت انتخاب کند و همینطور هرجا لازم باشد با آگاه ساختن بهنگام گردشگر آمادگی لازم را برای مسیر پیش رو به او بدهد.

راهیابی و نکات ایمنی رفتینگ:
رودخانه شامل امواج غیر منتظره ، سوراخ ها و سنگ های ریز و درشتی ست که راهنما یا بلده راه با ممارست در تمارین مختلف نسبت به آنها آگاهی پیدا کرده است.
او مسیر را چنان انتخاب میکند که علاوه بر هیجان ، حفظ سلامت مسافر در اولیت او باشد.
به دلیل همین شرایط رودخانه از گردشگران خواهشمندیم در تور رفتینگ به راهنمایی های سرپرست قایق توجه لازم را داشته باشند و از شوخی های نا بجا ، هل دادن یکدیگر داخل آب، شیرجه زدن از قایق به داخل آب بدون هماهنگی سرپرست تور بپرهیزند.

آیا برای شرکت در تور رفتینگ باید شنا بلد باشم؟

برای شرکت در تور رفتینگ بدون هیچ هزینه اضافی به شما کلاه ایمنی لایف یا جلیقه نجات و پارو داده می شود.پس لازم نیست شنا بلد باشید هرچند کسانی که شنا آموخته اند با آب بیشتر عجین می شوند و لذت بیشتری میبرند.

برای رفتینگ چی بپوشیم؟

اگر شما تمایل به شرکت در تور رفتینگ دارید باید بگوییم نیاز به تشکیلات خاصی ندارید برای خانم ها روسری ، مانتو یا تونیک و شلوار از جنس الیاف مصنوعی و یک جفت صندل پشت بسته و برای آقایان نیز لباس آستین بلند برای محافظت از نور آفتاب و یک جفت صندل پشت بسته مناسب است. استفاده از کرم ضد آفتاب را برای این تور برای خانم ها و آقایان توصیه میکنیم.

معرفی رودخانه های رفتینگ در ایران: 

رودها در ایران از نظر سختی به 5 درجه تقسیم می شوند که درجه 1 آسان ترین آنها و 5 سخت ترین آنهاست

استان چهارمحال بختیاری - ارمند رود: ارمند رود به طول 19 کیلومتر و حدود 5 ساعت با درجه سختی 3 تا 4 از رودخانه های خروشان و پرطرفدار در ایران است.آژانس مهراندیشان هر ساله در فصل بهاروتابستان اقدام به برگزاری تور رفتینگ ارمند رود می نماید.
استان چهار محال بختیاری - زاینده رود: این رود نیز در درجه پایین تر سختی نسبت به ارمند قرار دارد. طول آن 17 کیلومتر و حدود 5 ساعت است.درجه سختی ان 2 تا 3 است.

استان مازندران - هراز: درجه سختی این رودخانه 4  است و بدلیل دبی بالای آب مدت زمان آن 2 ساعت است.
استان مازندران - چالوس: رفتینگ این رودخانه نیز در حدود 2 تا 3 ساعت به طول می انجامد و درجه سختی آن 4 می باشد.تور رفتینگ چالوس بیشتر برای تهرانی ها جذاب است چون در فاصله ی کمی از تهران قرار دارد.
استان لرستان و خوزستان- دز : این رودخانه از پرخطرترین رودخانه ها و پر طرفدارترین آنهاست که درجه سختی آن بین 4 تا 5 می باشد و فقط برای حرفه ای شرکت در تور رفتینگ خوزستان را توصیه میکنیم.

کلام آخر:
برای شرکت در برنامه های رفتینگ هم میتوانید به صورت انفرادی از باشگاه های قایقرانی خرید کنید هم از تور رفتینگ آژانس های گردشگری استفاده کنید.

اما به شما پیشنهاد میکنیم این تفریح را در قالب تور تجربه کنید چرا که:

1- این تفریح وقتی به صورت گروهی برگزار می شود لذت آن دو چندان می شود میتوانید آب بازی کنید و با یکدیگر به رقابت بپردازید.
2- قیمت تور رفتینگ: قیمت این تفریج در قالب تور به مراتب مناسب تر از خرید انفرادی ست. در تور شما مجموع هزینه های شما شامل وسیله حمل و نقل و بیمه ، لیدر و وعده های غذایی و بلیط رفتینگ با قیمت بلیط تک رفتینگ خریداری شده از باشگاه قایقرانی برابری میکند.
3- آژانس مهراندیشان چندین سال است که با بیشترین تعداد برگزاری تور گروهی رفتینگ ،تجربه ی زیادی در زمینه بهبود کیفیت تور و کسب رضایت گردشگران اندوخته است. پس بهتر آنست که همسفر ما باشید تا افتخار پذیرایی از شما نصیبمان گردد و برایتان اوقات خوشی در تور رفتینگ با همکاری بهترین و برترین کادر حرفه ای زیر نظر سازمان ورزش و جوانان به ارمغان بیاوریم.

تورهای مهیج مشابه تور رفتینگ ارمند رود از آژانس مهراندیشان:
تور رفتینگ و آفرود شهرکرد
تور تنگه واشی
تور دریاچه ارواح
تور هلن

تور دشت سوسن
تور شاد
تور یک روزه
تور ارزان یک روزه

برای

  • سفر داخلی شاد