تور شاد داخلی

آژانس مهراندیشان

تور شاد داخلی

آژانس مهراندیشان

  • ۰
  • ۰

دیدنی های لرستان


استان لرستان از استان های غربی ایران است که مرکز آن شهر خرم آباد است.این استان به دلیل پر آب بودن و داشتن چشمه ها و آبشار های زیاد و همچنین آب و هوای خوب برای گردشگران بسیار محبوب است.

جاذبه های لرستان :



قلعه فلک الافلاک:

این قلعه در مرکز شهر خرم آباد واقع شده است. قدمت ساخت آن به زمان ساسانیان می رسد و به دژ شاپور ساخت معروف بوده است اما احتمالا نام فلک الافلاک در دوران قاجار به ان اطلاق شده است. این قلعه علاوه بر زیبایی علی الخصوص در شب روایتگر تاریخ کهن ماست. در این قلعه موزه ی مردم شناسی لرستان نیز هست که یادگار رنج ها و سختکوشی های مردمان لر این سرزمین است. در تور لرستان می توانید از این قلعه دیدن نمایید.


گرداب سنگی:
این گرداب در غرب لرستان وجود دارد. از سنگ های 1*1 متر در نزدیک چشمه ای ساخته شده تا آب چشمه در آن جمع شود سپس بقیه شهر با کانال انتقال میدادند.
عمق این کانال 18 متر است و همیشه پر آب است.بقایای یک آسیاب آبی در فاصله 12 کیلومتری این گرداب واقع شده است که منبع ان همین گرداب بوده است.
برای دیدن این گرداب باید به غرب خرم آباد و در حوالی میدان تختی بروید.

آبشار بیشه:

این آبشار در میان جنگل های بلوط و رشته کوه های زاگرس قرار گرفته است.بلندای این آبشار 48 متر است که پس از فرود 10 متر مسیر را طی میکند تا به رودخانه سزار برسد.برای رسیدن به این آبشار از دل طبیعت بی همتای لرستان عبور میکنید که لذت این جاذبه را برایتان بیشتر می کند. در سفر به لرستان حتما از آّبشار بیشه دیدن نمایید.

آبشار گیریت:

این آبشار در شمال شرقی خرم آباد قرار دارد. از آنجا که منشا این آبشار از هفت چشمه سرچشمه سرچشمه میگیرد آن را آبشار هفت چشمه نیز می نامند. همچنین مردم روستای هفت چشمه آب مورد نیاز خود را از همین آبشار میگیرند. این آبشار در فضایی آکنده از درختان بلوط و زالزالک قرار گرفته است که روحتان را تازه میکند.


بام لرستان:

اگر جاذبه های طبیعی و زیبای لرستان برایتان فرصتی باقی گذاشت شب سری هم به بام لرستان بزنید. اینجاشهر به تمامه زیر پاهایتان است.بام لرستان در شرق خرم آباد قرار دارد.

پل شاپوری:
لرستان را پایتخت پل های ایران نیز میگویند چون در ان بیش از 100 پل تاریخی بنا شده است. اما اهمیت پل شاپوری در آنست که این پل تنها پل سنگی دنیاست و اگرچه امروز ترک برداشته است اما در گذشته محل اتصال لرستان به خوزستان بوده است.

 

تور لرستان

دریاچه کیو:
این دریاچه مصنوعی در مرکز شهر خرم آباد قراردارد و نکته ی جال توجه انست که چشمه های اطراف این دریاچه را پر آب میکنند. کیو در زبان لری به معنی کبود است و شاید زلالی آب این دریاچه و عمق آن سبب این نامگذاری بوده است.در تور لرستان از این نگین کبود دیدن می نمایید.

لرستان برای تعطیلات سفر بسیار مناسبی می تواند باشد علی الخصوص در فصل بهار و تابستان از هرجای این شهر گذر کنید سرسبزی آن چشمهایتان را میرباید و صدای دلنشین آبشارها گوشنواز است.
آژانس مهراندیشان هر سال در فصل بهار و تابستان تور لرستان را به اجرا میگذارد که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار میگیرد.شما نیز برای بازدید از جاذبه های لرستان بهتر است در تور لرستان شرکت کنید تا با برنامه ریزی در زمان کم از تمامی دیدنی های ان دیدن کرده و سفری خاطره انگیز در خاطران ثبت شود.اگر برای سفر به لرستان آماده اید با ما همراه شوید...

 

تورهای گردشگری مشابه تور لرستان از آژانس مهراندیشان:
تور سرعین شهر چشمه های آبرگم
تور نمک آبرود سرزمین سبز
تور ماسال بهشت گمشده گیلان
تور جنگل ابر سوار بر ابرها
تور رفتینگ قایقرانی بر موجهای سفید
تور کاشان دو روزه قدم زدن در کوچه باغ تاریخ ایران

  • ۹۸/۰۱/۲۰
  • سفر داخلی شاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی