تور شاد داخلی

آژانس مهراندیشان

تور شاد داخلی

آژانس مهراندیشان

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تور کویر مصر

کویر از زیباترین جاذبه های گردشگری است که سکوت و آسمان پاک و پر ستاره اش آن را به متفاوت ترین منطقه گردشگری در ایران تبدیل کرده است. از آنجا که آب و هوای اقلیم کویری گرم و خشک است در فصل تابستان و بهار سفر به آن با دشواری های بسیاری همراه است و عموما گردشگران این فصول را برای سفر به کویر انتخاب نمیکنند، اما در فصل پاییز و زمستان با شروع سرما این منطقه روزها دارای آب و هوای معتدل و در شب کمی رو به سردی می رود از همین رو عقیده ی همگان بر آن است که پاییز و زمستان فصل سفر به کویر است.

از بین تمام کویرهای ایران پیشنهاد میکنیم کویر مصر را از دست ندهید... نام آن برای اولین بار کمی عجیب به نظرتان می رسد و به نظر می رسد در کشور مصر واقع شده باشد! اما بر خلاف نامش کویر مصر بخشی از کویر مرکزی ایران است.علیت نامگذاری این روستا به این نام از این قرار است که شخصی به نام یوسف که از اهالی این روستا بوده است برای رسیدن به آب و آبادانی این روستا تلاش های زیادی کرد و موفق به حفر یک چاه و قنات در این منطقه شد که به همین دلیل این روستا را چاه دراز نامیدند و چون خود یوسف به این نام علاقه نداشت به مرور زمان آن را مصر نام نهادند که تمثیلی دارد به داستان حضرت یوسف که باعث آبادانی مصر شد.اکنون حدود صد سال از تاسیس روستای مصر گذشته است و این روستا از زیباترین مناطق کویری ایران است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند و به جرات می توان گفت کویر مصر اولین کویر گردشگر پذیر ایران است و تعداد گردشگران و توریست های ورودی به آن بیش از سایر کویرهای ایران است.

جاذبه های دیدنی کویر مصر:

تور کویر مصر

دریاچه نمک

این دریاچه که در منطقه خور واقع شده است بزرگترین دریاچه نمک فصلی ایران است.قطر ارتفاع نمک در این دریاچه نسبت به دریاچه های مشابه بسیار کم و در حدود  تا  سانتی متر و نازک است علت آن نیز حرکت سفره های آب شور زیرزمینی است که مانع شکل گیری نمک می شود. تماشای غروب در این منطقه وسیع با زمین های بریده بریده که تداعی کننده ی یون نمک است از علاقه مندی های گردشگران تور کویر مصر است.

تور کویر مصر

آبشار و دهکده نمکی

آبشار نمکی (پتاس) تنها نمونه در جهان است که در روستای خور و بیابانک و در نزدیکی دریاچه نمک در دهکده نمکی واقع شده است. همچنین دهکده نمکی از جاذبه های مورد بازدید در تور کویر مصر است که در اینجا کمتر راجع به آن سخن میگوییم تا علاقه مندان به تور کویرگردی با سفر به این منطقه لذت بیشتری را تجربه کنند.

تور کویر مصر

رمل ها و تپه ماسه های شنی

این تپه ها در سراسر کویر به چشم میخورند اما تپه ماسه های روستای مصر برای گردشگران خاطره ساز است. غلت زدن روی این رمل های شنی و لمس شن های نیمه گرم کویر در زمستان به شدت لذت بخش است.

همچنین امکان سافاری کویر و موتور سواری ای تی وی و شتر سواری نیز در این منطقه فراهم است.

تور کویر مصر

نخلستان سوخته و چشمه دکتر فیش

نخلستان سوخته را درختان نخل خشک و فاقد بار پوشانده است. در انتهای این نخلستان عجیب به چشمه ای میرسید که ماهی های آن برای پاکسازی پوست از باکتری و قارچ بسیار مفید هستند. گردشگران با رسیدن به این چشمه پاهای خود را در آن فرو میبرند و علاوه بر آنکه خنکی این آب زلال در جانشان نفوذ میکند ماهی ها گرد آنان میچرخند و چوست را از میکروب پاکسازی میکنند به همین دلیل آن را چشمه ی دکتر فیش می نامند.

 

برای سفر به کویر مصر حتما از راهنمایان محلی کمک بگیرید تا در این مسیر سردرگم نشوید. درصورت امکان می توانید از تورهای کویر مصر که تحت نظر آژانس های مسافرتی برگزار می شود استفاده نمایید تا مجموعه خدمات ترانسفر ، اقامت ، وعده های غذایی و گشت های شما توسط لیدر محلی و با کیفیت بالاتر اراثه شود.

آژانس مهراندیشان در فصل پاییز و زمستان تا فروردین ماه هر سال تورهای کویرگردی را اجرا می نمایدو قیمت تور کویر مصر نسبت به آژانس های دیگر بسیار مناسب در نظر گرفته شده است. همچنین تور کویر مصر در هتل نیز برای کسانی که حساسیت شخصی روی کیفیت اقامتگاه دارند در تاریخ های محدود اجرا میگردد.

 

 

  • سفر داخلی شاد
  • ۰
  • ۰

دیدنی های لرستان


استان لرستان از استان های غربی ایران است که مرکز آن شهر خرم آباد است.این استان به دلیل پر آب بودن و داشتن چشمه ها و آبشار های زیاد و همچنین آب و هوای خوب برای گردشگران بسیار محبوب است.

جاذبه های لرستان :



قلعه فلک الافلاک:

این قلعه در مرکز شهر خرم آباد واقع شده است. قدمت ساخت آن به زمان ساسانیان می رسد و به دژ شاپور ساخت معروف بوده است اما احتمالا نام فلک الافلاک در دوران قاجار به ان اطلاق شده است. این قلعه علاوه بر زیبایی علی الخصوص در شب روایتگر تاریخ کهن ماست. در این قلعه موزه ی مردم شناسی لرستان نیز هست که یادگار رنج ها و سختکوشی های مردمان لر این سرزمین است. در تور لرستان می توانید از این قلعه دیدن نمایید.


گرداب سنگی:
این گرداب در غرب لرستان وجود دارد. از سنگ های 1*1 متر در نزدیک چشمه ای ساخته شده تا آب چشمه در آن جمع شود سپس بقیه شهر با کانال انتقال میدادند.
عمق این کانال 18 متر است و همیشه پر آب است.بقایای یک آسیاب آبی در فاصله 12 کیلومتری این گرداب واقع شده است که منبع ان همین گرداب بوده است.
برای دیدن این گرداب باید به غرب خرم آباد و در حوالی میدان تختی بروید.

آبشار بیشه:

این آبشار در میان جنگل های بلوط و رشته کوه های زاگرس قرار گرفته است.بلندای این آبشار 48 متر است که پس از فرود 10 متر مسیر را طی میکند تا به رودخانه سزار برسد.برای رسیدن به این آبشار از دل طبیعت بی همتای لرستان عبور میکنید که لذت این جاذبه را برایتان بیشتر می کند. در سفر به لرستان حتما از آّبشار بیشه دیدن نمایید.

آبشار گیریت:

این آبشار در شمال شرقی خرم آباد قرار دارد. از آنجا که منشا این آبشار از هفت چشمه سرچشمه سرچشمه میگیرد آن را آبشار هفت چشمه نیز می نامند. همچنین مردم روستای هفت چشمه آب مورد نیاز خود را از همین آبشار میگیرند. این آبشار در فضایی آکنده از درختان بلوط و زالزالک قرار گرفته است که روحتان را تازه میکند.


بام لرستان:

اگر جاذبه های طبیعی و زیبای لرستان برایتان فرصتی باقی گذاشت شب سری هم به بام لرستان بزنید. اینجاشهر به تمامه زیر پاهایتان است.بام لرستان در شرق خرم آباد قرار دارد.

پل شاپوری:
لرستان را پایتخت پل های ایران نیز میگویند چون در ان بیش از 100 پل تاریخی بنا شده است. اما اهمیت پل شاپوری در آنست که این پل تنها پل سنگی دنیاست و اگرچه امروز ترک برداشته است اما در گذشته محل اتصال لرستان به خوزستان بوده است.

 

تور لرستان

دریاچه کیو:
این دریاچه مصنوعی در مرکز شهر خرم آباد قراردارد و نکته ی جال توجه انست که چشمه های اطراف این دریاچه را پر آب میکنند. کیو در زبان لری به معنی کبود است و شاید زلالی آب این دریاچه و عمق آن سبب این نامگذاری بوده است.در تور لرستان از این نگین کبود دیدن می نمایید.

لرستان برای تعطیلات سفر بسیار مناسبی می تواند باشد علی الخصوص در فصل بهار و تابستان از هرجای این شهر گذر کنید سرسبزی آن چشمهایتان را میرباید و صدای دلنشین آبشارها گوشنواز است.
آژانس مهراندیشان هر سال در فصل بهار و تابستان تور لرستان را به اجرا میگذارد که بسیار مورد استقبال گردشگران قرار میگیرد.شما نیز برای بازدید از جاذبه های لرستان بهتر است در تور لرستان شرکت کنید تا با برنامه ریزی در زمان کم از تمامی دیدنی های ان دیدن کرده و سفری خاطره انگیز در خاطران ثبت شود.اگر برای سفر به لرستان آماده اید با ما همراه شوید...

 

تورهای گردشگری مشابه تور لرستان از آژانس مهراندیشان:
تور سرعین شهر چشمه های آبرگم
تور نمک آبرود سرزمین سبز
تور ماسال بهشت گمشده گیلان
تور جنگل ابر سوار بر ابرها
تور رفتینگ قایقرانی بر موجهای سفید
تور کاشان دو روزه قدم زدن در کوچه باغ تاریخ ایران

  • سفر داخلی شاد
  • ۰
  • ۰

یکی از گشت های تور سرعین مربوط به آستارا می شود. آستارا در بین راه سفر به سرعین است. که منطقه ای سرسبز در استان گیلان است، مرز بین گیلان و جمهوری آذربایجان است ازین نظر یکی از شهرهای مهم کشور محسوب می شود. بازارچه ی مرزی آن یکی از مراکز مهم خرید مردم است که در سفر هم به عنوان یک جاذبه گردشگری محسوب می شود.طبیعیست آستارا از انجا که در استان گیلان واقع شده است با توجه به میزان زیاد بارش های سالیانه از آب و هوایی مرطوب برخوردار است و از آنجا که در امتداد کوهای سبلان قرار گرفته است و خود نیز شامل رشته کوه ها و دشت های زیادیست خنکی مطلوبی دارد و هوای ان شرجی و آزاردهنده نیست.
معرفی جاذبه های دیدنی آستارا

آبشار لاتون:
این آبشار در شهرستان آستارا با 105 متر ارتفاع بلندترین آبشار ایران است.این آبشار از مرتفع ترین کوه منطقه آستارا یعنی اسپیناس سرچشمه میگیرد.این کوه 2105 متر ارتفاع دارد و پس آب آبشار پس از سرریز شدن به 3 حوض بزرگ و 3 آبشار به ارتفاع 10 متر میریزد و پس از عبور از آن به رودخانه لوندیل که هفده کیلومتر طول دارد میریزد و از انجا به یک شیب تند پس از گذشتن از لوندیل و کوته کومه به دریای خزر میریزد.

برای رسیدن به این آبشار حدود 4 ساعت جنگل نوردی  پیش روی شماست از مسیر زیبای جنگلی و تپه ها میگذرید تا به آبشار برسید. بی شک دل انگیزترین صدای طبیعت صدای فرود آب است اگر به گیلان یا آستارا سفر کردید یا حتی در بین مسیر سفر به سرعین گذرتان به آستارا افتاد حتما از آبشار لاتون دیدن نمایید.

تالاب استیل:

این تالاب در 17 کیلومتری شهر آستارا و در جاده رشت به آستارا قراردارد. نکته ی جالب توجه برای گردشگران تالاب استیل منظره ی منحصر به فرد آن با نمایی از کوه و جنگل است. آب این تالاب شیرین است و ماهی کپور و اردک ماهی در این زیستگاه به وفور یافت می شوند به طوری که این تالاب فضای خوبی برای ماهی گیری به وجود آورده است.


در این تالاب درختان توسکا به صورت معلق در آب هستند که منظره ی عجیبی را خلق کرده اند. ریشه ی این درختان در آب است نه خاک و به همین دلیل این درختان مدام در حال جابجایی هستند که به زیبایی دریاچه میافزاید و به تالاب درختان شناور نیز شهرت دارد.

 ساحل صدف:

این ساحل نیز در مجاورت منطقه حفتظت شده لندویل است و تا مرکز شهر آستارا یک ربع فاصله دارد و بدلیل پوشانده شدن سطح ساحل از صدف های بسیار به این نام شهرت یافته و زیبایی خاصی دارد.

یادآور می شویم آستارا در مسیر سفر به سرعین است چنانچه در تورهای سرعین آژانس مهراندیشان شرکت کنید از بازارچه مرزی آستارا دیدن خواهید کرد اما اگر انفرادی به آستارا سفر میکنید امیدواریم این اطلاعات کمک شایانی به شما در شناساندن جاذبه های ایران عزیزمان کرده باشد.

 

تورهای ایرانگردی آژانس مهراندیشان:
تور سرعین اردبیل آستارا

تور لرستان
تور ماسال

تور جنگل ابر
تور یک روزه
تور چند روزه

  • سفر داخلی شاد
  • ۰
  • ۰

شمال ایران انبوه ترین نقاط توریستی ایران را در خود جای داده است. در این منطقه به دلیل نزدیکی مرز شهرهای مختلف شمالی میتوان جاذبه های گردشگری را در زمان کم و با طی مسافت کم مورد بازدید قرار داد. ساری پر جمعیت ترین شهر مازندران و مرکز استان است.در ادامه به معرفی جاذبه های دیدنی ساری اشاره میکنیم:

دریاچه چورت:

دریاچه چورت یکی از زیباترین دریاچه های کم سن و سال ایران می باشد. این دریاچه در سال 1318 شمسی بر اثر یک زلزله و سد شدن آب چشمه ایجاد شد. هنوز تنه های درختان که قبل ها در اینجا بوده اند از آب بیرون زده است و به زیبایی دریاچه افزوده است. اقلیم سرسبز دریاچه به دلیل قرارگیری در میان ابنوه جنگل و درختان سرسبز ، صدای پرندگان بومی و آب و هوای خوب آن از ویژگی های طبیعی این دریاچه است که آن را به یکی از جاذبه های دیدنی شمال تبدیل کرده است.
این دریاچه زیستگاه ماهی هایی ست که یا توسط مردم محلی در اینجا رها شده اند یا تخم آن توسط پرندگان در این دریاچه رها شده است و به مرور به جمعیت انها افزوده شده است گاها مردم در این دریاچه به ماهیگیری نیز مشغول می شوند.
این دریاچه در اصل دریاچه میانشه نام دارد ولی به دلیل نزدیکی به روستای چورت به این نام معروف شده است.
برای رسیدن به این دریاچه زیبا باید از جاده ساری به سمت کیاسر حرکت کنید.

دریاچه الندان:
دریاچه الندان همچون دریاچه چورت در نزدیکی کیاسر ساری قرار دارد.این منطقه مه آلود در زمستان زیستگاه اردک هاست و در فصل بهار بنفشه و گیاهان دارویی در این منطقه می رویند.در پاییز نیز عطر ازگیل در منطقه میپیچد.مجموعه دریاچه الندان به دلیل زیبایی فوق العاده اش و طبیعت منحصر به فردش لوکیشن فیلمبرداری بسیاری از فیلم هایی ست که در شمال ایران ساخته می شود.

چشمه های رنگی باداب سورت:

در شهرستان ساری ، بخش چهاردانگه چشمه ها در مسیر عبور خود از بالا به پایین کوه حوضچه های متعددی را به وجود آورده است. چیزی که این حوضچه ها را متمایز میکند طعم و رنگ متفاوت انهاست.یکی بی رنگ و بدون مزه است دیگری نارنجی رنگ و شورمزه که هر کدام خواص درمانی جداگانه نیز دارا می باشند.

برای تماشای زیبایی های شمال ایران و ساری می توانید از تورهای یک روزه شمال و تورهای چند روزه شمال از آژانس مهراندیشان استفاده کنید. تور دریاچه چورت علی الخصوص در پاییز علاقه مندان زیادی را به خود جذب مینماید.تور باداب سورت نیز هم به صورت تور یک روزه هم تور دو روزه توسط آژانس مهراندیشان برگزار می شود.

 

تورهای شمال ایران از آژانس مهراندیشان:
تور نمک آبرود

تور رامسر

تور ماسال

تور گلستان

تور جنگل ابر

تور فیلبند

تور هفت آبشار

تور جنگل راش

تور قلعه رودخان

تور ماسوله

تور ساحل و جنگل گیسوم

تور کندلوس

تور مرداب هسل

تور دریاچه ارواح

 

  • سفر داخلی شاد