تور شاد داخلی

آژانس مهراندیشان

تور شاد داخلی

آژانس مهراندیشان

  • ۰
  • ۰

روستای بیاضه

روستای بیاضه از توابع بخش خور و بیابانک در استان اصفهان است. این روستا دارای بافت سنتی و معماری خاص مناطق کویری می باشد از این رو گردشگران زیادی به سبب بازدید از این روستا راهی این منطقه می شوند.مزیت دوم این روستا قرارگیری آن در منطقه کویری استان اصفهان و مجاورت با کویر مصر است از همین رو شتر سواری و رمل نوردی از جاذبه های گردشگری تور کویرگردی در روستای بیاضه است.وجود نخلستان های متعدد در این روستا سومین جاذبه ی گردشگری آن به حساب می آید.

آژانس مهراندیشان با برگزاری تور کویر مصر در هتل میزبان شما در منطقه زیبای روستای بیاضه است. هتل یه تا در این روستا واقع شده است و از همین رو اگر قصد سفر به کویر را دارید این مطلب شما را با روستای بیاضه که به آن سفر میکنید آشنا خواهدکرد.

در اطراف این روستا زمین به رنگ سفید است که به احتمال زیاد در اثر وجود نمک در سطح زمین به این شکل در آمده است شاید به همین دلیل است که این روستا را بیاضه (بیاض=سفید) نامیده اند.

ارگ بیاضه

ارگ بیاضه: از خصوصیات بارز این روستا وجود ارگ , قلعه ، معماری سنتی زیبا و نخلستان هاست که توجه گردشگران ایرانی و توریست های خارجی را به خود جلب کرده است. ارگ بیاضه مربوط به دوران ساسانیان می شود. از ویژگی های جالب آن اینست که این قلعه در دو طبقه بنا شده است یک طبقه روی زمین و یک طبقه ی آن زیر زمین قرار دارد. سیستم تهویه اتاق های زیرین در طبقه پایین نشانگر معماری متبحرانه آن دوران بوده است.در مجموع این ارگ دارای 700 اتاق بوده است اگرچه طبقه زیرین به مرور زمان نشست پیدا کرده و از بین رفته است. از این ارگ در دوران حکومت اسماعیلیه به عنوان قلعه حسن صباح و یارانش استفاده می شده است.در سفر به کویرمصر این جاذبه ی گردشگری را فراموش نکنید!

شاید اینکه این اثر تاریخی در سال 1380 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید را باید مدیون اهالی این روستا و تدبیر جالبشان برای حفظ این اثر دانست آن ها صد سال پیش هر یک از اتاق های این قلعه را پشت قباله ی دختران روستای بیاضه انداخته اند تا به این ترتیب به حفظ و نگهداری آن کمکی کرده باشند. کسانی که دارای اوضاع اقتصادی بهتری بودند اتاق های بالا و کسانی که در مرتبه ی پایین تری از لحاظ اقتصادی قرارداشتند اتاق های پایین را به دختران خود واگذار کردند.

مساجد تاریخی این روستا اغلب در زمان حکومت صفویه بنا نهاده شده اند. اما قدیمی ترین مسجد این منطقه به نام مسجد بیاضه حدود هزار سال قدمت دارد. اتصال دو رشته قنات شور و شیرین از شگفتی های حفر قنات در این منطقه بوده است که به دوران حکومت زندیه باز میگردد.

معماری زیبای خانه هایی که در نزدیکی نخلستان های روستای بیاضه قرار گرفته اند گردشگران زیادی را همه ساله در فصل پاییز و زمستان برای بازدید به این منطقه میکشاند. خانه ها از خشت و گل ساخته شده اند. طاق و ایوان های تابستانه از ویژگی های معماری خانه های این منطقه است.اگر در تور کویر مصر به این منطقه نیز سری زدید پیاده روی روی رمل های شنی این منطقه را از دست ندهید.

اگر علاقه مند به تور کویرگردی هستید تور کویر مصر را از دست ندهید.آژانس مهراندیشان با افتخار در این سفر همراه شماست. سفر به کویر روحتان را تازه میکند خیالتان را پرواز می دهدو با فکر آزاد پس از یک سفر جذاب به شهر خود باز خواهید گشت و فقط خاطره ی زیبای کویر و شب های اسرارآمیزش شما را هر سال به سمت خود می کشاند.

خواه این تور را در کویر مصر تجربه کنید خواه در تور 1 روزه کویر مرنجاب بی شک هر دو حس و حالتان را خوب میکند.

 

  • ۹۷/۱۲/۲۸
  • سفر داخلی شاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی